MAZDA


MAZDA AUTO DELOVI

 

 

Mazda auto deloviMazda auto delovi se nalaze u našoj ponudi. Kao veleprodaja auto delova, Bimida d.o.o. Beograd, u svom asortimanu ima većinu auto delova za Mazdu, koji su neophodni za redovno održavanje automobila, kako starijih, tako i novijih modela. Svi Mazda auto delovi su prvorazrednog kvaliteta u skladu sa ISO standardom 9001. Najveći asortiman auto delova za Mazdu pokriven je od strane našeg najvećeg isporučioca - firme Nipparts iz Holandije. Rezervni delovi za Mazdu koje prodajemo se u zemljama Evropske unije tretiraju kao originalni delovi.

 

 

Nipparts auto delovi:

NIPPARTS ima kompletan asortiman svoje ponude auto delova na stalno ažurnom on-line katalogu auto delova http://www.nipparts.com/page/catalogue. Ovaj sajt je jedini “otvoreni” sajt u Evropi, koji svakom pojedincu, bez logovanja, omogućava pretragu i pronalaženje potrebnog rezervnog dela za Mazdu ukucavanjem broja šasije automobila u određeno polje (chassis nr.). Katalog pretvara broj šasije u model Mazda automobila i sa leve strane nudi spisak grupa Mazda delova koje Nipparts ima u svom asortimanu. Potrebno je samo pronaći deo koji je potreban, upisati njegov kataloški broj i potražiti ga u najbližoj prodavnici japanskih ili korejskih auto  delova.

Firma NIPPARTS učestvuje u TECDOC-u i ALDOC-u. Poseduje ECE R90 sertifikat za disk pločice, kao i neophodne sertifikate za određene grupe proizvoda u skladu sa Block Exemption regulativom (BER 1400/2002).

BER sertifikat u zemljama Evropske unije zakonski podrazumeva da auto delovi sa tim sertifikatom imaju tretman originala, i ugradnja takvih delova je moguća i u vozila u garantnom roku.

Za sve auto delove osim potrošnih (disk pločice, diskovi…), i električnih delova, Nipparts daje garanciju od dve godine.

Svi ostali Bimidini dobavljači iz J.Koreje, Engleske, Italije, Singapura i Tajvana takođe isporučuju visoko kvalitetne auto delove sa sertifikatom kvaliteta ISO 9001.

Nešto više o Mazdi:

Mazda je počela kao Toyo Cork Kogyo Co., Ltd, osnovana od strane Jujiro Matsuda 1920. u Hirošimi, Japan. Toyo Cork Kogyo je 1927. godine promenio ime u Toyo Kogyo Co., Ltd. U kasnim 1920-im, kompaniju su spasili od bankrotstva Hiroshima Saving Bank i drugi poslovni partneri iz Hirošime. Kompanija je počela kao proizvođač mašinskih alata, da bi kasnije počela sa proizvodnjom vozila. Tridesetih godina prošlog veka izvozila je kamione na tri točka u Kinu. Za vreme II svetskog rata Toyo Kogyo proizvodio je oružje za japansku armiju. Sa proizvodnjom automobila počelo se tek 1960. kada je lansiran mini kupe nazvan R360. Dve godine kasnije proizveden je sedan Carol 360. U tom periodu, Toyo Kogyo počinje da brendira svoja vozila kao "Mazda".

Japanska vlada je u to vreme htela da konsoliduje domaću auto industriju primoravajući male proizvođače ili da se spoje sa velikima kao što su Toyota i Nissan ili da ih ovi pripoje sebi. Da bi ostala nezavisna, Mazda je znala da mora imati perspektivnu tehnologiju, jedinstvenu u Japanu. Zato su odabrali Wankelov rotacioni motor koji je izumeo Dr. Felix Wankel iz nemačke fabrike NSU. Mazda je dobila licencu od NSU i počela da pobolljšava izdržljivost i snagu Wankel motora. Ovaj rotacioni motor je konačno 1967. godine imao svoj debi u modelu Cosmo coupe, a sledeće godine sličan motor se pojavio i u modelu R100, kupe verziji  Familie saloon.

Sa izvozom u USA, Toyo Kogyo je počeo 1970. godine sa modelima RX-2, RX-3 i RX-4, svi sa rotacionim motorom. Međutim, sa naftnom krizom 1973. godine, koncept rotacionog motora kao velikog potrošača je doživeo krah, i ovaj motor se kasnije zadržao jedino u modelu RX-7. Kako je Mazda zapala u krizu, Ford je otkupio 25% akcija 1979. godine i narednih godina počeo da prodaje modele Mazda 121, 323 i 626 kao Ford Festiva, Laser i Telstar u Australiji i Aziji. 1984. godine kompanija Toyo Kogyo je konačno promenila ime u Mazda i počela sa brzim oporavkom. Glavni modeli su bili 121, 323, 626, kao i dvosed sa otvorenim krovom MX-5 koji je postigao veliku popularnost u Americi i Evropi pod imenom Mazda Miata. Krajem ’80-ih, da bi parirala Hondi, Toyoti i Nissanu i njihovim luksuznim brendovima Accura, Lexus i Infinity, Mazda počinje sa proizvodnjom modela Eunos i Xedos. Nažalost, zbog krize u Japanu ’90-ih godina, ovaj projekat je obustavljen i Mazda je pretrpela značajne gubitke koji su je primorali da traži investitore sa strane. Ponovo je u igru ušao Ford kupivši kontrolni paket akcija od 34% što mu je omogućilo da prvi put na čelo kompanije postavi čoveka koji nije Japanac. Ovo je dovelo do još bliže saradnje dve kompanije koje koriste zajedničku platformu za Mazdu 2, 3 i 6 i Fordove modele za američko i evropsko tržište. Početkom 2000. godine Mazda je počela kampanju na promociji sportskog imidža. Uveden je model RX-8 kao naslednik modela RX-7, a zatim su došli sportski modeli Mazda 3 i 6 koji su privukli veliki broj ljubitelja sportske vožnje, posebno u Evropi.

Kod nas je Mazda prepoznatljiva po modelima Mazda 323 (BG šasija) i Mazda 626 (GD šasija), koji su se u velikom broju prodavali početkom ’90-ih, kao i po najnovimim modelima Mazda3, Mazda5 i Mazda6. Kod nas možete naći rezervne delove za skoro sva Mazda vozila.

U 2012. godini Mazda je prodala 1.235.000 automobila i 15-i je svetski proizvođač. Mazda automobili se proizvode u fabrikama širom sveta, a glavne fabrike su u Hirošimi i Hofu-u u Japanu i u Salamanki u Meksiku.

Razvoj Mazda logo-a tokom istorije:

Godine

Simbol

Opis

1934-1936

 

Prvi registrovani logo koji se pojavio na kamionima na tri točka 1936.

1936-1962

 

Prvo stlizovano brendiranje. Tri planine (koje predstavljaju Hirošimu) prave latinično slovo M, koje, ponovljeno tri puta, znači "Mazda Motor Manufacturer". Dugačke ekstenzije sa strana predstavljaju krila kao simbol spretnosti i brzine

1962–1975

 

Simbol i korporativni znak koji se viđao na Mazda modelima od Mazde R360 do 1975.

1975–1991

 

Između 1975. i 1991., Mazda nije imala zvaničan simbol, već samo stilizovanu verziju svog imena; raniji stilizovani plavi "m" simbol neki dileri su koristili sve do 1980-ih,ali je kasnije čist plavi kvadrat pored imena Mazda bio često korišćen na dilerskim oznakama i dokumentima.

1991–1992

 

1991., Mazda je usvojila korporativni simbol koji je trebalo da predstavlja sunce i plamen kao znak iskrene strasti. Među ljubiteljima Mazde on je poznat kao "cylon" logo

1992–1997

 

Ubrzo posle usvajanja novog simbola, dizajn vozila je uglađen da bi se umanjila sličnost sa Renault-om. On se ponekad naziva logo “večite vatre”, a takođe predstavlja dizajn rotacionog motora po kome je Mazda bila prepoznatljiva.

1997–sada

 

Redizajnirani simbol uveden 1997. To je stilizovano, krilato "M" koje pokazuje da Mazda širi krila ka budućnosti.