Delovi motora

Delovi motora

Nosači motora

Zaptivači

Čepovi ulja motora

Nosači motora nisu tu samo da pričvrste motor za šasiju, već moraju da apsorbuju vibracije i udarne pokrete iz bloka motora ili spolja – trzajno kretanje motora pri startovanju, ubrzanju i kočenju. Uloga nosača je da fleksibilno apsorbuje ove udare i vibracije, kao i da zadrži motor bezbednim i obezbedi udobnu vožnju. Kućište od metala za teške uslove rada, fleksibilni deo od najkvalitetnije guma sa savršenom tvrdoćom, najkompletniji asortiman za japanske i korejske automobile na jednom mestu, uz cene daleko konkurentnije od OEM cena – to je Bimidina ponuda nosača motora.

Nosači motora

Nosač motora i nosač menjača su delovi automobila čija je osnovna namena smanjenje buke koju stvaraju različite vibracije sa puta, a takođe i smanjenje prenošenja tih vibracija na samu karoseriju.
U većini automobila, motor i menjač su pričvršćeni jedno za drugo, a za šasiju sa tri ili četiri nosača. U zavisnosti pričvršćuju li motor ili menjač za karoseriju nazivaju se nosač motora ili nosač menjača. Jedan deo svakog nosača motora pričvršćen je za šasiju ili karoseriju automobila, a drugi za motor. Motor je izvor vibracija, jer ima mnogo pokretnih i rotirajućih delova. Nosači motora izrađeni su sa dodatkom gumenog materijala, tako da nema direktnog kontakta metala sa metalom između šasije i motora.
Kako bi se dodatno prigušile vibracije, neki nosači motora su napunjeni tečnošću i zovemo ih „hidraulični“ ili „hidro“ nosači. Ovi nosači motora funkcionišu poput amortizera i koriste se u novijim i težim modelima automobila.
Neki proizvođači automobila (npr. Toyota, Honda) koriste aktivne vakuumski kontrolisane nosače motora koji se sami prilagođavaju vibracijama pri svim uslovima rada motora.

Nosaču motora ne treba nikakvo održavanje ili redovno servisiranje. Mora se zameniti ako njegov gumeni deo dotraje ili ako se iskrivi ili pukne metalni deo, usled mehaničkog uticaja, odnosno kod „hidro“ nosača ako počne da mu curi tečnost. Uobičajeni simptomi lošeg nosača motora su povećana buka motora i vibracije koje se osećaju unutar automobila.

Potrebno ih je redovno menjati jer ne samo da smanjuju buku i vibracije, već njihova redovna zamena smanjuje oštećenja drugih delova na vozilu, koji su veoma važni za dobre performanse automobila, kao što su kvačilo, zamajac i menjač. Takođe, kod neispravnog nosača motora može pući i auspuh, jer dolazi do prevelikog opterećivanja.

Položaj nosača motora može biti levi, desni, gornji, donji, prednji ili zadnji i po pravilu menja se samo onaj nosač za koga je serviser utvrdio da je dotrajao.

Nosači motora i nosači menjača, koje Bimida ima u ponudi su od naših različitih dobavljača: Japanparts-Japko, Kavo Parts, Febest, AJS Parts, ASVA, Parts Mall, Korea Auto Parts. Pošto je za kvalitet nosača izuzetno važan kvalitet gume, da nosač ne bi brzo propao, treba istaći da je naš dobavljač Febest, zbog blizine i važnosti ruskog tržišta, napravio posebnu formulu za proizvodnju gumenih proizvoda, tako da izdržavaju ekstremno niske temperature i do – 45°С, što znači da je kvalitet Febest nosača motora i menjača vrhunski, veran originalu.

Zaptivači

  • Dihtunzi poklopca ventila (dekla)
  • Dihtunzi glave motora
  • Garniture dihtunga motora
  • Gumice ventila/dizni/svećica
  • Semerinzi

Dihtunzi poklopca ventila (dihtung „dekla“)

Dihtung poklopca ventila ima ulogu da spreči curenje ulja na kontaktu poklopca motora i tzv. „glave“ motora, kao i prodiranje prljavštine u taj prostor, delujući kao dvosmerna barijera. U slučaju njegovog oštećenja može doći do značajnog gubitka ulja u motoru i njegovog oštećenja.

Dihtunzi glave motora

Uloga im je sprečavanje da gasovi sagorevanja uđu u sistem za hlađenje, tj. da ne dođu u kontakt sa rashladnom tešnošću. Obično se prave od bakra i postavljaju između bloka i tzv. „glave“ motora. Njihova debljina može imati uticaja na stepen kompresije unutar komore za sagorevanje. Prilikom pregrevanja dolazi do potrebe za njihovom zamenom (rashladna tečnost prodire u komoru za sagorevanje i meša se sa motornim uljem).

Garniture dihtunga motora u jednom pakovanju objedinjuju dihtung poklopca ventila i dihtung glave motora.

Bimida u svom asortimanu poseduje dihtunge poklopca ventila i dihtunge glave motora sl. proizvođača: Nipparts, Japanparts-Japko i Parts Mall.

Gumice ventila/dizni/svećica

Gumice ventila predstavljaju dihtunge, koji sprečavaju prodor ulja u komoru za sagorevanje. I cilindri i ventili zahtevaju podmazivanje uljem ali ono nije poželjno u komori za sagorevanje, kada dolazi do taloženja naslaga kao produkta sagorevanja ulja, prekomerne potrošnje ulja, prerane dotrajalosti svećica i lošijih izduvnih gasova.

Bimida u svom asortimanu poseduje gumice ventila proizvođača Payen.

Gumice dizni

Manifestacija dotrajale gumice (dihtunga) dizne jeste teže pokretanje motora, njegov neravnomeran rad ili pojačana buka pumpe za gorivo, koja „se muči“ da bi izbacila vazduh iz sistema za napajanje gorivom. U ekstremnim slučajevima gorivo iz dizne (injektora) dopire u motorno ulje.

Gumice svećica

Svećica je uvučena u blok motora, a njena zaptivka (gumica) sprečava da ulje ispod poklopca ventila prolazeći pored same svećice uđe u prostor za sagorevanje.

 

Bimida u svom asortimanu poseduje gumice dizni i svećica  sl. proizvođača: Ajs Parts, Febest i Parts Mall.

 

Semerinzi

Semerinzi klipnjače (radilice) i bregaste osovine imaju ulogu sprečavanja curenja ulja iz prostora predviđenog za njihovo podmazivanje.

 

Bimida u svom asortimanu nudi semeringe radilice i bregaste osovine sl. proizvođača: Payen i Parts Mall.

Čep ulja motora

Na vrhu nalivnog grla za dolivanje ulja u blok motora nalazi se čep. Njegova dotrajalost manifestuje se curenjem ulja i izduvnih gasova u motorni prostor.

Bimida nudi čepove ulja proizvođača Japanparts-Japko, Parts Mall.